Tuesday 16 August 2011

Macam-macam sifat ~

Assalammualaikum semua dan selamat petang ! 
ok2 ~  korg sume sihat x ?? sihat ?? bagus3~ puasa x ?? hahhh ??! x puasa ?! perhh teruk perangai sorg2 .. hahahaha kidding* jangan marah !! :D  
hurmmm ?? actually aku nak cerita something ni .. cerita yg maybe akan buatkan korg menyampah + benci + meluat sampai muntah2 yg boleh membatalkan puasa kerana disengajakan .. muahahahaha >_< ! ni tentang seorang hamba ALLAH .. aku xkn gtau namanye cz takut mengaibkan org tu sekaligus aku mendapat dosa ~ anggaplah ini satu pengajaran kpd korg supaya x buat benda yg sama k ! kepada diri aku jugak ~

cerita dia mcm ni , kan minggu lepas aku baru je amik exam trial pmr ..  so bila tiba minggu ni .. markah exam sume keluar la kn ?? kteorg sume takut tau ! cz markah mybe teruk tp buat bodoh je .. buat mcm xde pape ! hahaha .. x patut2 ~ then ade larh hamba ALLAH ni .. dia mmg pandai ! aku admit sesangat ( almaklumlah dr sekolah asrama sure la pandai kn ?? ) markah exam yg dia dapat high2 la .. kteorg tengok pun gerun ( sampai tulang temulang kteorg patah kerana gerun ! p/s : ini adalah rekaan semata2 ) ni cth mrkh exam dia : 90 , 89 dll .. perhhh standard ar tu kan ?? almaklumlah sekolah asrama ( eh bape kali aku nak cakap benda yg sama da ?? hahaha c(=) x macam aku ni .. markah ceciput je .. hahahaha .. ok3 dah fatin ! sambung topik asal .. kenapa la kau ni suka sgt interframe cte org ?? (monolog) hahahahaa :D .. so aku tabik la dia ni kan .. (kononnye !) tapi td kawan aku ade cerita smethng kt aku .. yg membuatkan aku terkejut beruk  dan unbelieveable ! masa tu aku tengah khusyuk2 baca komik tau ( boring sangat masa tu .. komik pun x best sgt .. cuma aku yg ketawa lbih2 ble mmbce .. hahaha ) tiba2 datang seekor raksasa yg cuba menyerang aku dan .. ooopss !! khayalan ! hahaaha .. tiba2 kawan aku ni datang kacau aku baca komik .. mula2 aku x layan tp ble dia cakap smethng ni la yg buatkan mata aku buntang tgk dia .. gempak !! kau nak tahu ape dia cakap ?? ok3 .. sabar2 ! aku nak cerita la ni !! hadaplah korg betul2 depan lappy korg utk menghayati cerita aku ni !!  time for dialog !! yipee !! ( mengada2 la kau ni ! ahaks ! :)

kawan aku : fatin2 .. aku nak cerita smethng ni .. nk dgr x ??
aku : hmmmm ( fokus komik mse ni )
kawan aku : nk dengar ke x ni ?? berhentilah bce kejap !! dengar aku cakap !! kau xnk dengar aku blaahh !!
aku : hahhh !! ok2 aku dengar cepatlah cerita .. (aku buat muka toya cz malas nk layan)
kawan aku : eh kau tahu x yg ******** menipu dalam exam trial !! dia bukak buku dan tiru ! si ********* mengaku td dan dia cakap ***** pun terlibat !! perhhh !! 
aku : what theee !!!!

p/s : ade sesetengah dialog aku reka sendiri ~ tp tu sume x penting !! yg penting ini cerita !

mmg td aku menyampah tgk dia .. perhh !! tp yg buatkan aku menyirap bila aku tgk muka dia yg selamba tanpa secubit garam pun rasa bersalah ! aku rasa dia bangga la dengan markah tu ! kau buatlah perangai poyo kau tu kan ? errgghh !! aku sakit hati tgk perangai dia .. dah la menipu dalam exam then boleh buat muka 5 sen kau tu .. bila markah kau tinggi kau seronok la sangat kn ?? aku tahu la yg kau nk beat budak2 dalam kelas tu tp x payahlah pakai cara paling terkotor tu !! kalaupun ade budak2 meniru dalam kelas tu .. x payah la kau straight tgk buku dan dapat markah tinggi2 .. kau dah la buat muka selamba kau tu mcm la kau usaha sendiri kan ?? bagus !! tahniah !! kau jatuhkan imej kau sebagai pelajar asrama penuh yg konon2 nye sume pandai bila dalam asrama tu .. tp sebenarnye kau bukan pandai belajar cuma pandai menipu ! aku doakan kau bahagia dan tenteram la ye !!kepada semua yg membaca aku pohon sgt2 jangan buat mcm ni .. jangan sampai korg terkantoi dan musibah menimpa .. tuhan nak balas sekejap je .. aku cakap bukan kepada korg je tp pada diri aku jugak .. cz aku pun pernah jgk meniru tp x sampai mcm tu .. aku mnx sangat kat tuhan supaya budak ni diampunkan dosa sekaligus dibukakan pintu hati utk berubah .. x lupa jugak kpd diri aku sendiri dan kawan2 aku yg lain supaya kteorg dilindungi drpd buat mcm tu .. AMIN ~

salam sayang ---> n.f.syahirah~

No comments:

Post a Comment